Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Lantun päiväkirja

Siirry alas 
4 posters
KirjoittajaViesti
Tinúvel
Admin
Admin
Tinúvel


Viestien lukumäärä : 136
Join date : 05.01.2011

Lantun päiväkirja Empty
ViestiAihe: Lantun päiväkirja   Lantun päiväkirja I_icon_minitimeSu Helmi 13, 2011 8:43 am

Dóttla frá Norge
islanninhevonen, tamma
hoitaja

hoitajahistoria
Anna-Julia (26.2.12 - 2.7.12, 0 hoitokertaa)
sussu (9.5.11 - 28.7.11, 5 hoitokertaa)
Tanttu (13.2.11 - 27.4.11, 0 hoitokertaa)

Lantun sivut



Viimeinen muokkaaja, Tinúvel pvm Ma Heinä 02, 2012 12:57 am, muokattu 5 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/heposett
sussu
Esimerkillinen tallilainen
Esimerkillinen tallilainen
sussu


Viestien lukumäärä : 154
Join date : 22.04.2011

Lantun päiväkirja Empty
ViestiAihe: Tutustutaan!!   Lantun päiväkirja I_icon_minitimeKe Toukokuu 11, 2011 4:50 am

-Senki riiviö, karjuin edessä laukkaavalle islanninhevoselle. Yritin saada sitä kiinni mutta eipä sitä huvittanut tulla. Heitin riimunnarun portinpieleen ja otin taskustani porkkanan. Kävelin porkkana ojennetussa kädessä Lanttua kohti. Se vilkaisi minuun epäluuloisesti mutta tuli ottamaan porkkanaa. Annoin porkkanan sille ja otin sen riimusta kiinni. Kun se huomasi jäänensä kiikkii nosti se päänsä ilmaan ja alkoi rimpuilla.

Talutin ponin karsinaan ja kiinnitin sen riimunnarulla karsinaan. Harjat olin hakenut aijemmin joten aloin heti harjauspuuhiin. Otin ensin kumisuan ja pyörittelin sillä Lantun karvasta mutaa pois.
-Olet tainnu vähän kierii tarhassa, tuhahdin sille. Se vilkaisi minuun ilkikurisesti ja näytti kieltä.
-Senkin rontti, kuiskasin sille ja silitin sen turpaa. Laítoin harjan pois ja puhdistin kaviot. Se sujui ongelmitta. No, minulla oli kova kiire joten vein vain Lantun nopeasti tarhaan jotta ehtisin hoitamaan vielä Vekaran ja Marin. Tai, no, Marilla voi olla vielä vapaata, ajattelin ja vein Lantun harjat pois hakien Vekaran harjat. Lähdin kävelemään sen tarhalle.

Sussu ja Lanttu 1hm

Ens kerral pitempää/kuvaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
sussu
Esimerkillinen tallilainen
Esimerkillinen tallilainen
sussu


Viestien lukumäärä : 154
Join date : 22.04.2011

Lantun päiväkirja Empty
ViestiAihe: MOI   Lantun päiväkirja I_icon_minitimeTo Toukokuu 26, 2011 6:38 am

https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/848/lanttu.png/

Tollanen täl kertaa:) Sori et en oo käyny vähään aikaan:(
Takaisin alkuun Siirry alas
sussu
Esimerkillinen tallilainen
Esimerkillinen tallilainen
sussu


Viestien lukumäärä : 154
Join date : 22.04.2011

Lantun päiväkirja Empty
ViestiAihe: 20.6.2011   Lantun päiväkirja I_icon_minitimeSu Kesä 19, 2011 11:55 pm

Nyt tänne Vekara, karjuin vuonohevoselle joka ei antanut ottaa itseään kiinni. No, lopulta pääsin sen lähelle ja tarrasin sen riimusta kiinni ja klipsautin riimunnarun riimuun.
-Höh, mikä sul nyt on ku oot tollanen jästipää, tiuskaisin Vekaralle ja lähdin viemään sitä pihattotalliin. Pihattotallissa vein sen omaan karsinaan ja sidoin sen kiinni. Otin sen harjapakista harjan ja aloin jynssätä sillä Vekaraa.

Kun olin saanut pollen harjattua kipaisin hakemaan sen varusteita. Palasin sen luokse satulan ja suitsien kanssa. Laskin suitset harjapakkiin odottamaan ja menin satuloimaan Veksun. Nostin satulan sen selkään ja liutin sen oikeaan kohtaan. Kiersin toiselle puolelle tarkistamaan että huopa oli hyvin ja laskin satulavyön alas. Palasin toiselle puolelle ja kiinnitin satulavyön. Laitoin sen ensimmäiseen reikään, sillä kiristäisin sen vielä kentällä. Otin suitset harjakopasta ja laitoin ne Vekaralle ja kiinnitin soljet. Kun olin valmis vedin kypärän päähäni ja lähdin taluttamaan Vekaraa kentälle.
Talutin Vekaran keskelle kaartoon ja kiristin vyötä ja säädin jalustimet hyviksi. Kapusin sen selkään, kiristin vielä vyötä ja pyysin sen käyntiin. Kävelin kymmenisen minuuttia löysin ohjin ennen kuin otin ohjat ja nostin ravin. Kevensin pari kierrosta ja istuin sitten harjoitusraviin. Ohajsin Vekaran kahdeksikolle jotta saisin sen taipumaan hieman molempiin suuntiin. Se kulki hyvää ja reipasta ravia. Lisäsin kahdeksikkoon käyntipätkät halkaisijoille. Otin aina 8 käyntiaskelta. Vekara oli hieman hätäinen käyntipätkissään ja suostui ottamaan vain 6askelta mutta yritin uudelleen ja sain sen menemään oikein hienosti. Lisäsin kahdeksikkon vielä laukan. Laukkaisin päädyissä. Vekara meni oikein hienosti.

Siirryin pois kahdeksikolta ja tein avo- ja sulkutaivutuksia pitkille sivuille. Päätyihin tein ympyrän jolla nostin laukan. Loppuun teimme vielä muutamat pohkeenväistöt molempiin suuntiin sekä käynnissä että ravissa. Vekara oli mennyt oikein hyvin. Ravasin vielä loppuravit ilman jalustimia. Se oli tasasista ja leppoisaa menoa. Siirsin Vekaran käyntiin ja annoin löysät ohjat. Kävelimme jonkin aikaa ja ohjasin pollen kaartoon. Laskeuduin alas, nostin jalustimet, löysäsin vyötä ja lähdin taluttamaan Vekaraa talliin.

Olin hoitanut Vekaran huolella ja vienyt varusteet pois. Vein sen tarhaan ja hain Lantun. Se ei ollut meinannut antaa kiinni millään. No, nyt se kumminkin seisoi karsinassa kiinni sidottuna. Harjasin sitä ja se yritti vaikka mitä temppuja. Kun olin saanut harjattua sen, lähdin hakemaan juoksutusliinaa ja -raippaa.
Palasin Lantun luokse, suitsin sen, irroitin suitsista ohjat, kiinnitin liinan suitsiin ja lähdin viemään sitä kentäkke. Kun tulimme sinne pyysin sen ympyrälle. Se kuvitteli että "ahaa, nyt saa laukata" ja se lähti kiitolaukkaan. Pysäytin sen ja pyysin sitä käyntiin. Kyllä se suostui kävelemään.
-Ravi, komensin sitä ja heilautin raippaa hieman. Lanttu lähti laukkaamaan. Hidastin sen käyntiin ja sanoin uudestaan: -Ravi. Nyt se siirtyi kiltisti raviin.

Kun olin juoksuttanut sitä jonkin aikaa palasimme talliin ja hoidin Lantun huolella. Vein sen tarhaan ja lähdin saapastelemaan kohti kotia.

Sussu ja Lanttu 3hm

ps. sama löytyy Vekaran hoitopäikyst
Takaisin alkuun Siirry alas
sussu
Esimerkillinen tallilainen
Esimerkillinen tallilainen
sussu


Viestien lukumäärä : 154
Join date : 22.04.2011

Lantun päiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Lantun päiväkirja   Lantun päiväkirja I_icon_minitimeTi Heinä 05, 2011 3:57 am

5.7.2011 Veikeä poni:)

-Nostakaa kevyt ravi. Älä anna sen Lantun lähteä laukkaan, puolipidäte! maneesissa kaikui Tinúvelin ääni, kun hän piti jatkokurssilaisille tuntia. Lantun ratsastaja oli tippunut jo kaksi kertaa.
-Sussu, tuuks hetkeks juoksee ton Lantun vieree, ku se nyt vaan temppuilee, Nainen kysyi.
-Okei, huikkasin ja laskeuduin katsomosta. Kävelin Lantun luokse otin kuolainrenkaasta kiinni ja pyysin Lantun raviin. Ratsastaja keventeli selässä ja minä juoksin. Onneksi ei ollut hirveän kuuma ilma.

Tunnin loputtua ratsastaja talutti Lantun pihatolle ja minä kävelin perässä. Yhtäkkiä huomasin Olgan joka talutti Maria ja Bellaa talliin.
-Moiks, huikkasin hänelle.
-Moi, meen talliin harjailee Marii, hän vastasi.
-Okei, voit vähän yrittää Bellaaki jollain pehmeel harjal harjailla, sanoin vielä ja jatkoin matkaa pihattotallille. Ratsastaja oli saanut Lantulta satulan pois, mutta ei uskaltanut ottaa suitsia pois, koska pelkäsi Lantun karkaavan, vaikka se oli karsinassa. No, menin Lantun luokse, laitoin riimun sen kaulalle ja avasin suitsien remmit. Otin suitset pois ponin päästä ja ojensin ne ratsastajalle. Hän lähti pesemään kuolaimia ja minä laitoin riimun Lantun päähän ja kiinnitin ponin riimunnarulla kaltereihin.

Ratsastaja palasi ja alkoi harjata Lanttua, Seisoskelin karsinan ovella ja katselin. Samassa ratsastajan vanhemmat tulivat, ja pyysivät että ratsastaja tulisi jo kotiin. Hän lähti ja minä harjasin Lantun loppuun ja puhdistin sen kaviot. Lähdin viemään Lanttua tarhaan. Päästin sen tarhaan ja kävin hakemassa rojuni päätallista ja lähdin kohti kotiani.

Sussu ja Lanttu 4hm
Takaisin alkuun Siirry alas
sussu
Esimerkillinen tallilainen
Esimerkillinen tallilainen
sussu


Viestien lukumäärä : 154
Join date : 22.04.2011

Lantun päiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Lantun päiväkirja   Lantun päiväkirja I_icon_minitimeLa Heinä 16, 2011 9:37 am

http://aijaa.com/v.php?i=003698326525.jpg

Kuva:) Hyppäsin siis Lantulla ilman satulaa esteitä. Toivottavasti linkki toimii:)


Sussu ja Lanttu 5hm
Takaisin alkuun Siirry alas
Oona
Perustallilainen
Perustallilainen
Oona


Viestien lukumäärä : 43
Join date : 14.06.2011

Lantun päiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Lantun päiväkirja   Lantun päiväkirja I_icon_minitimeSu Elo 21, 2011 12:15 am

20.08.2011

Oltiin talutusreissulla, otin mukaani Hessun ja Tarun. Ne talsivat nätisti vierelläni. Pysähdyin välissä vähän syömään eväitäni, Hessu ja Taru soivät ruohoa. Talutin hevosia riimunnaruista, mutta mukanani oli kaksi liinaa. Eräällä niityllä juoksuttelin hevosia vähän. Tämän jälkeen, kuten olimme Tinúvelin kanssa sopineet, kiinnitin Hessun ja Tarun puihin, koska Tinúvel talutti Lantun ja Merin luoksemme. Liikuttaisimme ne. Taru ja Hessu söivät, kun nousin Merin selkään. Laukkasimme ja ravasimme. Sitten laitoin Merinkin kiinni ja kokeilimme liinajuoksutusta ruohoaukealla. Kypärät todellakin olivat tarpeen, sillä ilman satulaa naistensatula-istunnassa oli vaikea olla, varsinkin kun alla oli pirteä Lanttu. Tinúvel luisui selästä seisoma-asentoon, minä tipuin Lantun ilopukissa suoraan sen nenän eteen... Hauska reissu. Sitten vaihdoimme ratsun Hessuun, jonka suitset Tinuvel oli tuonut. Niin, se oli kivaa. Palasimme tallille, minä talutin Hessun ja Tarun, Tinúvel Merin ja Lantun. Meri oli tosi kiva ratsastaa, samoin Lanttu ja Hessu. Tarun selässä en ollut, se on vähän säikky hullutuksiimme, ja se on tiineenä.

Oona, Tinúvel, Taru, Hessu, Lanttu ja Meri

//huomionosoitus Lantulle, sitäkään ei ole pitkiin aikoihin hoidettu Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
http://klettursivut.webs.com/
Anna-Julia
Uusi ihmettelijä
Uusi ihmettelijä



Viestien lukumäärä : 2
Join date : 25.02.2012
Ikä : 26

Lantun päiväkirja Empty
ViestiAihe: 28.2   Lantun päiväkirja I_icon_minitimeTi Helmi 28, 2012 6:35 am

-LANTTUUUUUU!!!! Yritin kutsua rautiaankirjavaa islannin hevosta tarhan portilta, ettei minun tarvitsisi mennä tarhan toiseen päähän.
Eihän Lanttu mihinkään hievahtanut, joten minun piti käydä noukkimassa se tarhan toisesta päästä.
Puolen tunnin metsäsätysurakan jälkeen oli hoitamisen vuoro.

jatkuu pian, koska nyt mun pitää mennä
Takaisin alkuun Siirry alas
Anna-Julia
Uusi ihmettelijä
Uusi ihmettelijä



Viestien lukumäärä : 2
Join date : 25.02.2012
Ikä : 26

Lantun päiväkirja Empty
ViestiAihe: Pitkästä aikaa   Lantun päiväkirja I_icon_minitimePe Maalis 30, 2012 6:30 am

Olette varmasti huomanneet "pienen" epäaktiivisuuteni, mutta nyt alan taas hoitamaan!

Tarina huomenissa, koska olen tänään tallilla koko illan Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Lantun päiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Lantun päiväkirja   Lantun päiväkirja I_icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Lantun päiväkirja
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Tarun päiväkirja
» Vekaran päiväkirja
» Merin päiväkirja
» Siepin päiväkirja
» Sanin päiväkirja

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
 :: Peikonjoen hevoset :: Hevosten päiväkirjat-
Siirry: