Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Syysvaellus 17.9.2011

Siirry alas 
5 posters
KirjoittajaViesti
Tinúvel
Admin
Admin
Tinúvel


Viestien lukumäärä : 136
Join date : 05.01.2011

Syysvaellus 17.9.2011 Empty
ViestiAihe: Syysvaellus 17.9.2011   Syysvaellus 17.9.2011 I_icon_minitimeTo Elo 11, 2011 4:55 am

Pikainfo
- lauantaina 17.9.2011 klo 12 alkaen, VIP ke 14.9.
- Tinúvel vetää porukkaa
- vain tallilaisille

Tervetuloa 17.9. järjestettävälle noin neljän tunnin vaellukselle! Tallin pihasta pyritään lähtemään tasan kello 12, saavuthan siis ajoissa!
Ensimmäisenä suuntaamme hiekkatietä ja metsäteitä pitkin 8km Hiidenkylän ratsastuskoululle (evm), jossa pidämme puolen tunnin tauon ja syömme pienen välipalan. Sen jälkeen matka jatkuu metsäteitä ja -polkuja 8km takaisin tallille. Matka taitetaan pääasiassa käynnissä ja ravissa, laukkaamista varten matkalla on pari hyvää suoraa ja ylämäkeä.

Hevosvaihtoehdot & ratsulista
Siepillä ja Tarulla ei voi tällä kertaa osallistua. Muuten voi osallistua kellä tahansa tallin omista tammoista ja ruunista tai omalla yksityisellä, kerro toive osallistumisessasi. (:

Tinúvel - Hessu
---
Aleksia - Lanttu maksu OK!

Osallistuminen
Osallistuminen tähän alle viimeistään 14.9. Maksu tarinalla tai kuvalla 5.10. mennessä kehystarinaan liittyen. Kursivoidut pätkät ovat ehdotuksia siitä, mitä tarinaan voi kirjoittaa/kuvaan piirtää.

Kehystarina
Kello 11 tallipihaan alkoi valua väkeä. Tallikäytävällä kuului ilosta puheensorinaa, kun ratsastajat alkoivat varustaa hevosiaan vaellusta varten. Hieman ennen keskipäivää kaikki olivat ulkona valmiina lähtöön. (Kerro tarkemmin aamusta)
Ensimmäiset kymmenen minuuttia etenimme rauhallisessa käynnissä, jonka jälkeen ravailtiin satunnaisesti. Matkan puolessa välissä poikkesimme hieman hiekkatieltä, jotta pääsisimme laukkaamaan kivan laukkamäen ylös. Laukkamäen huipulla pusikosta pinkaisi pakoon pari kaniinia. (Innostuiko joku laukkaamisesta/Pelästyikö joku kaniineja?)
Hiidenkylän ratsastuskoululle saavuttuamme jalkauduimme hevosten selästä ja kiinnitimme ne harjauspuomeihin ja tarjosimme niille hieman juotavaa. Söimme eväät, jonka jälkeen nousimme jälleen hevosen selkään, valmiina palaamaan takaisin Peikonjokeen. (Tapahtuiko ratsastuskoululla jotain muuta?)
Paluumatkalla ravailimme enemmän, joskin mutkikkaimmat metsäpolut mentiin suosiolla käynnissä. Matkan varrella oli myös hyvä laukkasuora ja -mäki, muutamia pieniä maastoesteiksi kelpaavia kaatuneita puita sekä pieni puro. (Kerro tarkemmin paluumatkasta)
Tallille päästyämme hoidimme hevoset, jonka jälkeen kaikki juttelivat hetken. Tämän jälkeen kaikki lähtivät takaisin kotiin. (Kerro tarkemmin tallille paluusta)

----
Tämä on ensimmäinen kirjoittamani kehystarina, joten kuulisin mielelläni palautetta siitä. (:


Viimeinen muokkaaja, Tinúvel pvm La Tammi 07, 2012 7:54 am, muokattu 9 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/heposett
Oona
Perustallilainen
Perustallilainen
Oona


Viestien lukumäärä : 43
Join date : 14.06.2011

Syysvaellus 17.9.2011 Empty
ViestiAihe: Vs: Syysvaellus 17.9.2011   Syysvaellus 17.9.2011 I_icon_minitimeTo Elo 11, 2011 6:11 am

Minä ja Klettur mukaan Smile Issikka sopii vaellusratsuksi. Eli:

Oona - Klettur
Takaisin alkuun Siirry alas
http://klettursivut.webs.com/
Aleksia
Peikkisasiantuntija
Peikkisasiantuntija
Aleksia


Viestien lukumäärä : 151
Join date : 29.08.2011
Ikä : 29
Paikkakunta : Hiidenkylä

Syysvaellus 17.9.2011 Empty
ViestiAihe: Vs: Syysvaellus 17.9.2011   Syysvaellus 17.9.2011 I_icon_minitimeMa Elo 29, 2011 8:49 am

Eieieieieieieie sotkinpa yksityisviestillä pahimman kerran. Eli Oona osallistuu vaellukseen, vaikka häipyykin, ja pistämme hänen tunnuksillaan juttua. Eli kun Oona menee Kletturilla, minä otan Wizin, mutta mennään rauhassa, varsa pitää ottaa kuitenkin mukaan. Eli:

Shine - Wiz (+ Dora)

Voiko Dora tulla? Jos ei, minä osallistuisin Leijalla, Wiz jää kotiin. Eli silloin

Shine - Leija

Kikin puolesta hänet ilmoittaisin:

Kiki - Meri
Takaisin alkuun Siirry alas
http://wizieox.webs.com/
Tinúvel
Admin
Admin
Tinúvel


Viestien lukumäärä : 136
Join date : 05.01.2011

Syysvaellus 17.9.2011 Empty
ViestiAihe: Vs: Syysvaellus 17.9.2011   Syysvaellus 17.9.2011 I_icon_minitimeTo Syys 01, 2011 7:28 am

Shine,
Varsaa ei mielellään oteta mukaan, joten mene Leijalla.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/heposett
sussu
Esimerkillinen tallilainen
Esimerkillinen tallilainen
sussu


Viestien lukumäärä : 154
Join date : 22.04.2011

Syysvaellus 17.9.2011 Empty
ViestiAihe: Vs: Syysvaellus 17.9.2011   Syysvaellus 17.9.2011 I_icon_minitimeTo Syys 01, 2011 8:06 am

Sussu ja Mari ilmottautuu mukaan
Takaisin alkuun Siirry alas
Norpatar
Uusi ihmettelijä
Uusi ihmettelijä



Viestien lukumäärä : 4
Join date : 06.09.2011

Syysvaellus 17.9.2011 Empty
ViestiAihe: Vs: Syysvaellus 17.9.2011   Syysvaellus 17.9.2011 I_icon_minitimeTo Syys 08, 2011 12:45 am

Voinkos osallistua vaikka vekaralla, kun tuo Meri menee jo...

Norpatar - Vekara
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksia
Peikkisasiantuntija
Peikkisasiantuntija
Aleksia


Viestien lukumäärä : 151
Join date : 29.08.2011
Ikä : 29
Paikkakunta : Hiidenkylä

Syysvaellus 17.9.2011 Empty
ViestiAihe: Vs: Syysvaellus 17.9.2011   Syysvaellus 17.9.2011 I_icon_minitimeLa Syys 10, 2011 2:20 am

Norpatar - anteeksianteeksi, soitin Kikille ja hän sanoi, että voi sitten poistua vaellukselta, jotta saat Merin. Onhan se hoitohevosesi Smile Eli voit mennä Merillä
Takaisin alkuun Siirry alas
http://wizieox.webs.com/
Aleksia
Peikkisasiantuntija
Peikkisasiantuntija
Aleksia


Viestien lukumäärä : 151
Join date : 29.08.2011
Ikä : 29
Paikkakunta : Hiidenkylä

Syysvaellus 17.9.2011 Empty
ViestiAihe: Vs: Syysvaellus 17.9.2011   Syysvaellus 17.9.2011 I_icon_minitimeMa Syys 19, 2011 3:55 am

Sotken nää aina.

Oona ja Kiki ei tosiaan tule, minä voisin sittenkin ottaa Lantun. Lopullinen.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://wizieox.webs.com/
Norpatar
Uusi ihmettelijä
Uusi ihmettelijä



Viestien lukumäärä : 4
Join date : 06.09.2011

Syysvaellus 17.9.2011 Empty
ViestiAihe: Vs: Syysvaellus 17.9.2011   Syysvaellus 17.9.2011 I_icon_minitimeKe Syys 21, 2011 3:20 am

Joo kyll toi Meri sitten on se kellä mä tuun Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksia
Peikkisasiantuntija
Peikkisasiantuntija
Aleksia


Viestien lukumäärä : 151
Join date : 29.08.2011
Ikä : 29
Paikkakunta : Hiidenkylä

Syysvaellus 17.9.2011 Empty
ViestiAihe: Vs: Syysvaellus 17.9.2011   Syysvaellus 17.9.2011 I_icon_minitimeTo Loka 06, 2011 1:59 am

Sori maksun kestävyys, olen nyt kipeänä Smile

Kello on varttia vaille yksitoista, ja livun hermostuneena talliin. Puhun taukoamatta Norpattaren kanssa ja pingon hakemaan Lantun. Harjailen sen kuntoon, otan varusteet ja alan varustaa. Lanttu käyttäytyy asiallisesti, lukuun ottamatta steppausta, tahallisia askelia kavionputsauksessa ja pään nostelua.
"Sä olet aina niin ilkikurinen poni, voin sanoa suoraan", naurahdan pahaa tarkoittamatta, silitän ratsuni päätä. Tinúvel tulee tarkistamaan varustuksen ja minun varustukseni, ja kutsuu kaikki sitten hetkeksi keskelle pihaa. Muut tulevat tallirakennuksista, minä harjauspuomilta.
"No niin, nyt alkaa siis vaellus, kovin mukavaa kun tulitte! Nyt kerrataan hieman sääntöjä, vaikka nämä alkeissääntöjä ovatkin. Eli hevosenmitta väliä, kuvitelkaa suurinpiirtein kookas 120-senttinen russponi väliin. Jonojärjestys on minä sekä Hessu ja sitten Norpatar ja Meri, Aleksia ja Lanttu sekä Sussu ja Mari. Norpattarelle hevosenmitta väliä Hessuun, Aleksialle samaten, ja Marilla voit pitää sellaisen kaksi kolmasosamittaa, jottei se kisko ruohoille. No niin, menkääpä viimeisen päälle laittamaan hevoset. Tavataan tässä kaksikymmentä vaille", Tinúvel sanoo. Lähden kävelemään poispäin Lantun luokse.
Lanttu ei reagoi huonosti hoitoihini, kun selvitän sen harjan ja hännän, ja laitan harjan letille- otsaharjan ja teen normaaliin harjaan ruudukon. Pintelöin myös hännän, jottei se mene sotkuun, ja irrotan sitten Lantun.
Olemme kaikki ajoissa paikalla. Tinúvel istahtaa Hessun satulaan, ja niin teemme mekin.
"Lanttu on kyllä sinulle liian pieni..." Tinúvel sanoo ja katsahtaa minuun. Nyökkään. No, matkaan vaan. Issikat jaksavat kyllä.
Alun käynnit hoidetaan rempseästi, mutta ravi on minulle pulma. Pompin ja pompin kovaa, ja istunta on huono. Nostan jalustimet kaulalle, se helpottaa.
Poikkesimme vihreälle mäelle. Tinúvel sanoi sitä laukkamäeksi. Minä annan Lantun mennä. Helppoa ei ole, mutta ei voi minkään. Tinúvel huolestuu.
"No, yritä nauttia", Tinúvel yrittää piristää. En kuitenkaan piristy, melkein itken pompuista. Ja viimein tarraan harjasta kiinni. Lanttu laukkaa kovaa, ja pari kaniinia pinkoo pakoon sen vauhdinhurmaa.
Ravailemme ja kävelemme Hiidenkylän ratsastuskoululle.
"Tämä meni hankalaksi", vetäjämme mutisee. Hän pyytää antamaan Lantun satulan ja lähtee ratsastuskouluun. Syömme, ja Tinúvel sanoo, että Hiidenkyläläiset palauttavat satulan iltapäiviin. Minun on helppo mennä satulatta. Jatkamme matkaa, ja nautin reissusta.
Juoksemme vielä vähän. Sitten saa laukata, ja Lantun ilman satulaa-laukka on ehdottoman parasta! Nauran ja annan mennä. Pian tulee myös puita, maastoesteiksi ne saavat ruveta- Lanttu tosin hyppää minut melkein alas selästään... Seuraava puu onkin helpompi minulle, kun tajuan olla varovainen. Hyppäämme huimaa vauhtia. Sitten hidastelemme vähän.
Pieni puro tulee kohti meitä. Se on mukava puro, ja kaikki piristyvät sen solinasta. Innostumme jopa laulamaan, vaikka se on ainakin Sussulle ja minulle vähän noloa... Pian hoilaamme kuitenkin kiitettävää vauhtia. Ratsastamme tallille laulaen helppoja lauluja ja jutellen. Vuorotellen sanotaan noloin juttu ja pahin moka, joka on tehty. Nauramme kovin. Se on todella hauskaa. Piakkoin saavumme talliin.
Hoidan Lantun huolella, ja syön Alpenin välipalapatukan nälkääni. Lanttu hörisee ja on hyvällä päällä.
"Hei, tyttö, sä olit mukava, ja, pienikin... mutta ihana", hymyilen ja halaan Lanttua. Sitten vien sen pihattoon ja lähdemme porukassa Tinúvelin luokse juttelemaan. Kylmä tuuli tuo lehdet lähemmäksi tallia.
Pian lähden kotiin. Lämpimään. Mutta ensin käyn kyllä kurkkaamassa Ollia ja Tarua!

Kelpasiko?..
Takaisin alkuun Siirry alas
http://wizieox.webs.com/
Tinúvel
Admin
Admin
Tinúvel


Viestien lukumäärä : 136
Join date : 05.01.2011

Syysvaellus 17.9.2011 Empty
ViestiAihe: Vs: Syysvaellus 17.9.2011   Syysvaellus 17.9.2011 I_icon_minitimeSu Marras 06, 2011 4:00 am

sussu + Norpatar - odotan edelleen maksuja..
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/heposett
Sponsored content





Syysvaellus 17.9.2011 Empty
ViestiAihe: Vs: Syysvaellus 17.9.2011   Syysvaellus 17.9.2011 I_icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Syysvaellus 17.9.2011
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Vekaran päiväkirja
» Ystävänpäivän peltolaukat 14.2.2011 TULOKSET
» Maastotunti 22.09.2011
» Kouluvalmennus 11.10.2011
» Pikkujoulut 17.12.2011 - maksuja otetaan vastaan

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
 :: Toiminta :: Kilpailut ja tapahtumat-
Siirry: